tisdag 23 april 2013

Det är mycket som ska planteras nu...

Varenda ledig stund just nu spenderas i orangeriet och trädgården. Det är mycket som ska rensas, planteras, vattnas. Vilken tur att det nästan bara är kul/skönt/avkopplande!

Jämte jordgubbsplantorna från förra året finns nu en björnbärsbuske och en physalisplanta. Hoppas de kommer trivas bättre än blåbärsbusken som stod där och inte producerade ett skvatt förra året.


I år blir det bara två tomatplantor. De vanliga tre brukar ta över halva orangeriet och till slut hinner jag inte ens äta upp dem. Som vanligt går jag ut och ska bara fixa något litet så det är inte lönt att ta på sig handskar, och sen ser jag ut så här en timme senare:
Då är det tur att det ofta finns något att handdiska, för det är det enda sättet att bli ren på har jag märkt. Snart ska jag så frön i de fyra pallkragar jag har i orangeriet, det blir några olika sorters sallad, aubergine, lök, rädisor och palsternacka. Gurka har jag redan försått och planterat ut, och snart är squashen också tillräckligt stor att plantera ut. Lyxen sedan, när man kan gå ut och plocka härodlad mat, älskar´t!

Inga kommentarer: