måndag 1 april 2013

Grillpremiär

Lika bra att gå all in och få ut det mesta av det fina vädret! Först la jag plattor för att få plats med matavfallstunnan, det blev ok men jag har hellre finare saker än soptunnor i min rabatt. Sen fick jag ta en kaffepaus på trädäcket. Katten gjorde kullerbyttor av vårglädje!
Lite senare tände vi grillen. Fredrik tog vant stafettpinnen (grilltången) och grillade sparris, fläskfilé och korv. Notera snön i skuggan från häcken. Det är samma ställe som kommer vara mossmatta istället för gräsmatta i sommar.

Trädäcket är inte möblerat ännu så vi åt i orangeriet.
Så efterlängtat! Och i ett 25-gradigt orangerie är det lätt att tro att våren har kommit för att stanna. Nu är det färdigröjt, återstår bara att skaffa kryddor, frön och blommor. Och att köra skräpet till tippen eller lägga på hög till valborgsmässoeldandet. Otroligt att en säsongs växande blir typ tio säckar med skräp.
Nu får det vara färdigt med påsk för den här gången! Jag längtar redan till nästa långhelg vilket väl blir valborg.

Inga kommentarer: