torsdag 16 augusti 2012

När man inte har tränat på länge

Igår: åh, imorgon har jag tid att träna, gött! Springa, ska jag nog.

Idag, på morgonen, på vågen: ja men ikväll ska jag sätta igång kroppen igen, gött!

Idag, på eftermiddagen: hmm, det verkar som det ska bli trist väder. Kanske struntar i att träna.

Idag, på väg hem: undrar om jag verkligen orkar träna, och blåser det inte ganska mycket? Det börjar nog regna, kanske kan skjuta upp det till imorgon.

Precis hemkommen: oj så trött jag är och oj så skön soffan ser ut. *minns den där stunden på vågen*

*skyndar mig att byta om*

*powerwalkar och springer*

Hemkommen, efter att ha hämtat andan, hög på endorfiner: åh så skönt, det här borde jag göra oftare! Ska nog passa på att styrketräna lite också.

Imorgon bitti: kan antagligen knappt ta mig ner för trappan.

8 kommentarer:

Karin sa...

Bra gjort att ha bekämpat latmasken!! Du vet ju att du kan. Här i Frankrike har vi en lurig våg - alla har "gått ner i vikt". Skulle inte tro det, va?

tojis sa...

Mmm, jag vet att jag kan, men den där jäkla latmasken ifrågasätter mig och lurar mig hela tiden.

ALLT verkar vara bra i Frankirke, härligt ju!

Ulrika sa...

Jag var hos sjukgymnasten idag. Hon var dum. Hon sa:
1: Du är ganska stark. (Lögn)
2: Du borde kanske ha inlägg i skorna. (Eh.... Är du dum eller? Jag är väl ingen sjuk tant heller!)
3: En arbetsterapeut borde titta på din arbetsplats så att du inte t ex håller upp axlarna när du lyfter en pärm. (Eh..... Som sagt. Jag är INTE sjuk och INTE gammal. Ok?)
4: Det är bra om du kan börja träna för det ökar endorfinutsöndringen och du får mindre ont. (Ok. Köper den.)
5: Tänk nu på om du ska träna att starta på en väldigt låg nivå och inte öka som om du vore frisk. Du måste plana ut lääääänge på varje nivå och sedan bara öka liiiiiiitegrann. (Kärring. Helt djävla olönt att ens börja då.)

Hon verkar helt ha missat att min puckade, otränade, värkande, svullna kropp bara är inne i en dålig fas. Snart kommer jag vara sådär ung, frisk och stark som jag är egentligen!

Nej, nu har jag köpt 5 behandlingar hos hon misshandelsmassören. Hon vet hur man klämmer sönder muskelknutor och ska se till att jag får ett rejält träningsprogram istället.

tojis sa...

Åh, jag måste också gå dit, och lida mig igenom att få ordning på onda ben. Känns bäst att boka in en halvdag och få det gjort på en gång liksom, ska kolla vad hon tycker om det.

Ang den där sjukgymnasten, komiskt att hon vill kolla så att du inte lyfter pärmar fel. Inte hört talas om strandhuset då eller?

Hur som helst så kommer vi nog alla bli unga och friska och vältränade vilken dag som helst. Om inte annat så verkar det hjälpa att åka till Frankrike!

Karin sa...

Känner mig ovanligt stark och frisk, ja! Brun också faktiskt. Inga pärmar eller hålfotsinlägg så långt ögat kan nå heller...

Ulrika sa...

Ulf är hos hon brottarmassören nu. Hehe. Selma är med och ska intyga om han tyckte det gjorde ont eller inte. Ulf är själv övertygad om att hon bara kommer säga att hon aldrig sett en så felfri kropp förrut och att han aldrig behöver komma tillbaka.

Jag gillar henne skarpt! Om Ulf hade skapat en tiondel så mycket smärta som hon gör hade han varit skild nu, men hon kommer undan med vad som helst.

Ulrika sa...

Hehe. Ulf rapporterar att "det gjorde så ont att jag trodde människan skulle trycka ut organen ur kroppen". Jodå.

tojis sa...

Ja, helt sjukt. Och ändå vill man ha mer. Även du som inte ens försökte dölja hur knäpp du tyckte jag var som tänkte gå dit igen :-)