onsdag 8 augusti 2012

Insikt och utsikt

Utsikten från kontoret har försämrats lite under semestern, då en fågel har haft bajsfest på mitt fönster.

Insikten handlar om mitt knäont. Jag får ont i knäna när jag springer, så därför jag springer jag inte (bara lite, och till bussen och så). Men, jag får ont av att sitta stilla med böjda ben för länge också, t ex på bio eller vid skrivbordet eller i bilen. Och det fortsätter jag ändå med. Så...kanske blir det inte alls bättre av allt vilande? När jag fick ont sa en sjukgymnast till mig att vila, stretcha och styrketräna. Och det har jag faktiskt gjort ganska länge, så nu kanske jag kan sluta vila? Det skulle vara snällt mot knäna att gå ner några kilo till också, men det blir liksom lättare att göra det om jag kan springa. Sen låter det som att nån mosar knäckebröd när jag går i trappor (låter om knäna alltså), men jag tror inte riktigt det hänger ihop med det onda. Jag borde faktiskt utnyttja den kostnadsfria företagshälsovården och kolla upp det.

Kanske ska jag testa lite jogg ikväll helt enkelt. Och så småningom tänker jag investera i ett par barfotaskor och springa i (inte fivefingers, utan några som är lite mindre skitfula), det ska vara bra för såna med knäont.

2 kommentarer:

Karin sa...

Jag tycker att Fivefingers ser ganska coola ut!

tojis sa...

Jag tycker de ser ut som såna där djurfotstofflor som alla hade för en massa år sen, men dessutom i plast.