onsdag 15 augusti 2012

Bröllopet

Det var som sagt bröllop i lördags. Jättevackert och dessutom skitkul, precis som bröllop ska vara! Det var min kusin Patrik som gifte sig med Jennie. Vigseln hölls i trädgården bakom deras hus och middag och dans hölls i olika tält i trädgården. De hade planerat en bra dag för det regnade inte en enda droppe.


Och vår egen bröllops- och dopsångerska, kusin Natali, sjöng vackert trots att hon är höggravid och dessutom hade en geting under klänningen.


Förutom att vi fick träffa trevliga släkten så dök det oväntat upp några kompisar från förr. Den ena satt vid samma bord och vi fattade inte förrän efter en stund att vi hade lekt när vi var små. Den andra festade jag med när jag var 15, men vi bestämde oss för att inte räkna ut hur länge sen det egentligen var.

Det blev ganska mycket fest, särskilt som bordvärden vid mitt bord och den vid bordet jämte (inga namn) tävlade om hur mycket och fort vi drack.

Jag höll i vanlig ordning mest till på dansgolvet, medan andra ägnade sig åt skicka upp lyktor.

De hade bröllopspyntat hela huset, det satt t ex blommor på undersidan av toalettlocket. Framåt natten såg dock den där buketten lite dassig (haha!) ut.


Det hade varit roligt med en bild på mig och Fredrik också, uppklädda och allt. Och på fler. Men jag har tyvärr inga fler bilder än de ovan. Jo förresten, en på Evis frisyr också.


Inga kommentarer: