onsdag 7 mars 2012

Träningsnarkoman, blir man det samtidigt som man kan göra chin-ups?

När jag kom till gymmet idag kände jag igen en kille från sist. Jag la märke till honom då eftersom han gjorde chin-ups på stänger i olika höjder och liksom svingade sig emellan. Tänkte att han nog är där varje dag. Sen bestämde jag mig för att han nog bara är där samtidigt som jag, men att han tror att jag alltid är där :-)

Det blev lite styrketräning och en stund på crosstrainern. Maskinerna för styrka har alltid väldigt pedagogiska bilder av vilka muskler som påverkas, alltid illustrerade med vältränade män. Jag fokuserade speciellt på de här två maskinerna:



Och så tränade jag biceps och triceps med hantlar, alldeles för mycket, så att jag nog inte kommer kunna klä på mig imorgon. Eller blogga, så om jag är tyst vet ni varför.

(och ja, nu fick jag ju en anledning att berätta att jag har varit där...en bedrift idag, jag var helt omotiverad och hade aldrig tränat om jag inte hade stämt träff med Martina)

Inga kommentarer: