torsdag 1 mars 2012

Skriva insändare också?

Den här veckan är jag visst på gnällhumör, på det där sättet att jag banne mig vill unyttja mina rättigheter som konsument!  Det började i tisdags när jag betalade räkningar och tittade på årsbesked för pensionssparande och fondsparande som jag har hos Swedbank. Pensionssparandet hade minskat i värde med mer än jag satte in 2011, utan att jag ens räknar med avgiften som de har mage att ta ut trots att de uppenbarligen inte har nån koll på hur man förvaltar pengar. Lite hånfullt hade jag samtidigt fått ett erbjudande att se över mitt pensionssparande tillsammans med dem. Ehh....men det som ni redan har rekommenderat mig som jag FÖRLORAR pengar på då, var det bara ett undantag och varför ska jag lita på vad ni säger? Jag mailade min bankman och frågade vad han tycker att jag ska göra, men just nu känns det bäst att bara avsluta och spara på nåt tidsbundet högräntekonto istället. Det ska dock bli spännande att se vad han svarar. Om någon som läser bloggen har några kloka tips på var och hur jag ska pensionsspara får ni gärna dela med er.

Sen såg jag nån som twittrade om att det inte gick att jobba på tåget och då kom jag på att internet inte fungerade när jag åkte från Stockholm för några veckor sen. Så då fyllde jag i ett formulär på SJs hemsida och frågade hur de tänkte ersätta mig för några förlorad arbetstid. Tydligen vet de om att internet fungerar dåligt så då blir ju frågan istället varför de fortsätter sälja det. Något för konsumentombudsmannen kanske?

Jag borde passa på att maila mitt försäkringsbolag och bråka lite också när jag ändå håller på. Nån mer som vill mucka? Malmö stad kanske, om varför de aldrig blir klara med belysningen på cykelvägen till Hyllie? Bring it!

1 kommentar:

Ulrika sa...

Du kan få bråka lite med mitt bilförsäkringsbolag också. Du vet, Nova-parkeringen som slutade med en bil i sidan på min bil. Nu har de iaf kommit fram till att det till häften var den andra förarens fel. Och resten? Jag fortsätter hävda att jag inte kan ha gjort något annorlunda och att det var hon som backade in i sidan på min bil SAMT genast tog på sig hela skulden.