tisdag 27 mars 2012

Kirskål och kackerlackor

Igår kväll ägnade jag två timmar åt att rensa rabatten på baksidan. Det är ingen jätterabatt men jag hade gett mig tusan på att bli av med kirskålen och då hjälper det inte att bara knipsa av det som växer ovanför marken, utan man får gräva upp rötterna också. Och shit vilka rötter! Stora och många och långa. Jag tror att det inte bara är kackerlackor som överlever vad som helst, utan även kirskål. Jag rensar så gott jag kan på min sida men grannen låter både kirs och maskrosor frodas så det är inte så lätt.

Idag har jag ont både här och där, nästan som om jag hade tränat. Och trots att jag handdiskade efteråt bara för att bli ren om händerna (det går ju inte rensa med handskar på, då känner man inte rötterna) ser jag ut som en torghandlare på händerna. Är vi förresten säkra på att trädgårdsarbete inte kvalar som träning? Det känns ungefär likadant nämligen, men med lite lägre puls.

5 kommentarer:

Ulrika sa...

Var du ombytt? Det är den fråga jag brukar få.

Själv tycker jag att t ex handskar räknas som ombyte. Dvs om du rensar MED handskar kommer du både få fina händer och plus på träningskontot.

tojis sa...

Japp, jag var ombytt. (men inga handskar) Mest av allt har jag ont i några för korta muskler, och muskelfästena de drar i. Får väl raka benen och hoppas på massage.

Karin sa...

Jag vet precis hur jobbigt (jag skulle säga omöjligt) det är att bli av med kirskål. Jag har börjat vänja mig vid tanken att vi aldrig ska skiljas åt. Och jag vet även hur det brukar kännas i benen efteråt.

Ulrika sa...

Låter som snygg upplägg. Ombytt, tränat och fin trädgård som toppas med massage!

Min bästa deal igår var att jag föreslog att Ulf skulle ta min bil när han skulle handla. Helt ok att det tog lite tid med tanke på att bilen var både tankad och tvättad när den kom tillbaka... Inte som massage, men nära.

tojis sa...

Han får gärna ta min nästa gång! Ingen massage än, det är en massa geografi i vägen :-(