måndag 19 mars 2012

Dags för lite galenskap igen

This just in: vi ska ha *trumvirvel* STEGTÄVLING med jobbet i en månad. Förra året gick det bra eftersom jag tränade till Tjejvättern och ändå cyklade en massa timmar varje vecka (eller om jag cyklade en massa timmar varje vecka för att det var stegtävling, minns inte riktigt).

Tydligen ska det vara OS-tema och finnas uppgifter inbakade bland stegen, och så är man med i utlottningar om man går mer än 10 000 steg per dag.  Min kommentar på det: 10 000 steg är för barnungar! Med det sagt hoppas jag att den där långhelgen i Berlin mitt i tävlingen kommer bestå av en massa promenader och dansande och inte några bakfulla sovmornar.

Förra året hade det positiv inverkan på träningen iaf, och jag blev till och med nöjd med min sjätteplacering, så galna/flitiga var de som vann. Det är många som Göteborgsvarvstränar och Vätternsundantränar även i år. Och några träningsnarkomaner som bara tränar "utan anledning".

1 kommentar:

Karin sa...

grattis! du har garanterat en plats bland topp 10 igen! passar extra bra nu när du är på gång med din träning redan.