måndag 13 februari 2012

Tekniskt geni

Jag sitter på tåget från Stockholm till Malmö. Eftersom jag inte vill ägna en semesterdag åt att åka tåg så bokade jag hemresan i 1:a klass. Då är det lite mer plats och så ingår internet, så då kan jag jobba på tåget tänkte jag.

Och jodå, jag har ett eget säte utan boxande bänkgranne, men internet funkar sämre än på den gamla modem-tiden, trots att killen på SJs internet-support gjorde vad han kunde (de har ett eget nummer till det, säger en del). Vilken tur då att jag lyckades få igång min telefon som modem och får trådlöst nätverk från den. Det slukar batteri men nu kan jag både hämta grejer på jobbservern, maila och läsa lite på nätet. Jag vet att det inte är någon rocket science, men jag är iaf stolt ändå, och känner mig smått genialisk. Det var bara det jag ville säga.

Inga kommentarer: