onsdag 8 februari 2012

Nyårslöften och sånt

Jag gillar ju att sluta/börja med saker vid nyår. Nu senast såg jag fram emot att börja äta bra igen. Och som spin-offs på det kommer träning automatiskt, och också en idé om att försöka sova bättre (mer). Och allt det där funkar bra, även om träningen än så länge mest består av promenader.

Men det där med sovandet... Jag går och lägger mig tidigare, sover säkert en timme mer per natt än jag gjorde innan. Och jag är ändå trött på mornarna, hur är det möjligt? Inatt sov jag nio timmar och var såklart ganska pigg när jag vaknade, men om jag alltid ska sova så mycket får jag gå ner på deltid. Jag ska banne mig testa sleep cycle-appen. Det kanske handlar mer om när man vaknar i de olika sömnfaserna än hur många timmar man sover. Nån som har testat?

Inga kommentarer: