onsdag 30 november 2011

Nu är det jul igen

Idag har vi pyntat på kontoret, jag och mina två amerikanska kollegor. När folk ser allt glitter tittar de medlidande på mig, tycker synd om mig som måste stå ut med de galna amerikanskorna. Men jag är ju lika galen! På skrivbordet ser det ut så här:


På fönstret sitter en tomte, och runt whiteboarden bakom mig sitter det både glitter och ljus. Imorgon ska vi hänga upp en stjärna också. Och såklart: jag lyssnar på julmusik hela dagarna.

Hemma då? Jo, jag har kommit så långt som att ställa alla julsaker i köket, för att se vad jag har. Och jag har försökt hitta en liten gran eller en som är fin men inte tar upp halva vardagsrummet. Det gick inte så bra, så med risk för att buas ut av mamma (jag har trackat henne för hennes plastgran mer än en gång) får jag kanske köpa en miniplastgran. Jag måste ju ha nåt att hänga lampor och polkakäppar i, och en plastgran har antagligen större chans att bli lämnad ifred av katten. 

Inga kommentarer: