måndag 21 november 2011

Måndagstypiskt

Jag köpte en ny parfym förra veckan, för den gamla var slut. I fredags städade jag undan en massa grejer....tomma parfymflaskor och sånt. Och kastade sen den fulla soppåsen i soptunnan, som man gör. När jag i morse skulle lukta gott märkte jag att parfymflaskan i badrumsskåpet var tom. Kugghjulen började snurra, och snart insåg jag att jag hade slängt den nya flaskan. Jag kanske svor lite också.

Så, när jag kom hem från jobbet fick jag snällt plocka upp några soppåsar ut tunnan och försöka tänka ut vilken påse jag slängde i fredags. Som tur var hittade jag rätt påse på första försöket, och det var en "ren" påse (ingen tömd kattlåda eller kasserad marmelad). Det var inte ett av mina mest värdiga ögonblick i livet när jag tog upp påsarna ur tunnan, jag tyckte mig se att katten tittade lite dömande på mig (samma katt som slickar sig i rumpan) när jag letade.

Det var över på någon minut och jag slipper köpa ny parfym. Men värdigheten har inte kommit tillbaka än.

Inga kommentarer: