fredag 12 mars 2010

Victoriadagen

Jag har namnsdag, men känner mig uselt firad. För andra Victorior är det visst annorlunda. Jag kan bara berätta att jag, dagen till ära, har på mig jeans och en ganska ful tröja. Ingen i diskret brun rock håller mig i handen. Jag har inte fått några blommor och bara en handfull gratulationer.

På vägen hem ska jag banne mig köpa en massa snygga tulpaner och uppvakta mig själv med. Sen ska jag laga god mat åt mig själv och kanske skåla för mig själv i ett glas vin. Allt ska man behöva göra själv tydligen.

4 kommentarer:

Karin sa...

Ah, vad dåligt! Och jag som tänkte på dig i morse när jag såg namnet på väggkalendern, men vart tog den tanken vägen? Nä, nu tycker jag att du ska investera i nån knallig kappa som tröst *not*

Grattiskram och trevlig helg!

tojis sa...

Asch, jag blev glad av tulpanerna och vinet så jag behöver ingen tröstkappa.

Karin sa...

Tommy lagade den godaste maten till mig idag: en hel underbar nystekt rosa-i-mitten biff strimlad på en bädd av nystekta asiatiska grönsaker. Och vinet till Peters middag, ostbricka, stod fam Celano för. Finfint!

tojis sa...

Gott! Själv har jag precis ätit chèvregratinerad perfekt rosa rostbiff. Varför krångla till det? Skål då, för att det är helg!