onsdag 17 mars 2010

Ont om utemöbler är det gott om

Jag behöver utemöbler till trädäcket. Och till orangeriet. Och så några solsängar och kanske nåt soffaktigt. Men eftersom det verkar vara helt kört att hitta det på blocket, hur ska jag då göra? Det verkar dyrt att köpa allt nytt, och lite tråkigt också faktiskt. Och NÄR tänker egentligen ikea börja med sommargrejer, de andra är redan i full gång.

Så många frågor, så lite att sitta på.  Jaja, jag har iaf ett parasoll (kvarlämnat) och en bordsgrill (golfvinst).

5 kommentarer:

Lattemama sa...

IKEA skulle börja med utemöblerna v 13 läste jag ngnstans (IKEA FAmily magasinet kanske)

tojis sa...

Nämen vilken tur att jag har en blogg, och att nån som vet en massa läser den :-) Tack snälla Lotta! Jula har också en del billigt upptäckte jag precis.

Cornelia sa...

Jag letade oxå trädgårdsmöbler förra sommare, men hittade inga som vi ville ha. Men det fanns. Det beror lite på vad man vill ha. Men det dröjer nog ettt ag till innan folk börjar tänka på utemöbler, tar fram dem och funderar över om de ska byta ut dem, först då börjar det nog komma ut annonser på Blocket.

Kolla även på loppisar nu i vår! Jag köpte två fina stolar för 50 kr för ett litet tag sen på en loppis i Malmö. Bilder och var jag köpte dem finns i bloggen!

Jag har ev. två svarta solstolar + ett litet bord som jag funderar på att sälja. Hojta till om det kan va nåt så kan jag mejla dig en bild :-)

Cornelia sa...

Jag glömde ju att svar på din kommentar till mig!

Det blir två foton som Måns har tagit i tunnelbanan i Stockholm som komer att pryda de två canvastavlorna!

Karin sa...

Precis som att du eller jag skulle få för oss att använda parasoll! Vi vill väl lapa så mycket sol det bara går!

Men jag tror som Cornelia att om du bara orkar bida din tid, kommer grejorna på Blocket men så fort du ser något du vill ha, måste du agera. De fina grejorna går åt blixtsnabbt.

Vi har handlat våra senaste på Bauhaus (ganska dyrt men bra sortiment) eller Rusta (oftast snorbilligt men begränsat utbud och räkna inte med att kunna komplettera lite senare). Nu har du ju nära till Svågertorp!