måndag 15 mars 2010

Kent och jag

Igår var det Kent-konsert. Min tredje. Den första var när de Kalasturnerade med Thåström och Mando Diao 2002. Den andra gången var på tältturnén 2005.

Jag funderade på när jag började lyssna på dem, och kom på att det var efter den andra skivan. Jag ville på motvallsvis inte tycka de var bra först för de var så sjukt upphaussade. Sen hamnade jag på en korridorfest på Delphi och satt med en söt kille på ett rum (som varken han eller jag bodde i) och lyssnade på Kent tills både han och jag tyckte att de var fantastiska.

Konserten var sjukt bra, vilket drag! Även Jocke Berg har tydligen åldersnoja...man kan undra varför, han får ju vara rockstjärna. De arrade om en del låtar, bra...det kan bli trist när det låter precis som på skiva. Framför allt den snabba Dom andra var riktigt bra. Precis som det ska vara efter en schysst konsert brusade det i öronen när jag kom hem och la mig, idag hör jag dåligt.

En konstig grej...varför blir jag sugen på att spela Rock Band när jag är på konsert? Har jag hemliga drömmar om att stå på scen som jag inte ens vet om?

2 kommentarer:

Cornelia sa...

Måns fuskade o gick o såg dem före mig igår :-( Han blev medbjuden av en kompis som jobbar på Sydsvenskan, hade logen o allt :-) Jag får snällt vänta tills på lör, då ska vi se dem i Götlaborg! Längtar, längtar!

Själv har jag hängt med sen Kräm och nog sett minst 5 kosnerter. I löv!

tojis sa...

Min syster hade också chans på logen, men hon gillar inte Kent (jag vet,skitkonstigt) så det blev inget med det. Ha så kul i Gbg då!