lördag 27 mars 2010

Loving it!

Äntligen är jag i New York, det är på tiden. Idag har vi gått och gått och gått, så nu ligger jag på rummet med fötterna i luften för att snabbvila dem innan kvällspasset drar igång.

Vi gick från hotellet vid halvnio i morse, gick Broadway ner till Union Square där det blev frukost på en klassis amerikansk diner. Sen fortsatte vi ner längs West Broadway och tittade på en massa tavlor som konstnärerna sålde längs med gatan. Jag köpte två foton som ska pryda en vägg hemma. Sen vidare ner till Ground Zero och lite shopping på 21st Century. Massor med folk så jag stod inte ut så länge. Det blev ett par coola jeansshorts till Liam men inget till mig själv. Sen gick vi vidare till Battery Park där vi satt och solade och tittade på frihetsgudinnan. Jag skojar inte när jag säger att kön till båten ut gick genom och runt hela parken. Tur att vi redan hade bestämt oss för att inte ta den turen så vi slapp den kön. Vi gick istället vidare till ett ställe där de säljer showbiljetter.

Det blev Next to normal, en musikal som jag inte hade hört talas om innan  men som enligt hemsidan låter bra.

Planen imorgon är att hinna shoppa lite smink och se Central Park. En brunch på det sen är det dags att åka till flygplatsen. To be continued. Och jag måste ju åka tillbaka, nästa gång ska jag vara här mer än 36 timmar. Sjukt cool stad!

2 kommentarer:

Cornelia sa...

Ååå vad jag e avis! Vi måste oxå få tummarna loss o spara ihop till en tripp till NY! Hur har vädret varit? Varmt vårväder eller?

Vi hörs nästa vecka!

tojis sa...

Nä, svinkallt faktiskt. Men sol och blå himmel. De måste ha haft varmt innan för Magnoliorna blommar och alla täd håller på att slå ut. Nu: Central Park.