onsdag 10 mars 2010

Jag är redo, bring it on!

Nu har jag bott här i två månader. De kallaste månaderna på flera decennier. Varje gång jag läser aftonbladet så hittar jag artiklar om husägare som beklagar sig över sin dyra elräkning. Själv har jag inte fått nån sen jag flyttade in...har inte fått några andra räkningar heller faktiskt, men har el och vatten och sophämtning så det går bra ändå. Och så billigt sen!

Hur som helst, kom igen nu E.ON och skicka första elfakturan! Jag är nyfiken, och redo.


Vad tror ni, 3000 per månad? 5000? Fan vet. Och E.ON.

5 kommentarer:

Magnus sa...

Den kommer, de har bara problem just nu med att skriva ut räkningar med så många nollor i sig som din har. ;)

Själv tror jag att vi ligger på runt 1200 kWh dessa kalla månader som varit. (Bergvärme)

tojis sa...

Jag hörde nåt om att de skickar räkningar mer sällan till lågförbrukarna....hoppas hoppas. Nu hade det ju varit typiskt bra om jag hade kollat mätaren när jag flyttade in. (FAN)

Karin sa...

Du är nog den första jag känner som sitter och längtar efter räkningar. Men du kan ju kolla mätaren NU så får du lite koll iaf. Jag tror att din räkning blir på 950 kr per månad. Det är ju ett litet hus och du har ju eldat i kaminen! Vissa räkningar kommer ju kvartalsvis.

Kram från klärvajanta Karin

Karin sa...

Klärvoajant stavas det ju, på svenska - tyckte att clairvoyante verkade lite pretentiöst så blev det felstavat. Usch! Skyller på tidig timma och alla lampor släckta. Skärmen lyser liksom inte upp tangenterna tillräckligt. En annan gång kan man ju klicka på Förhandsgranska för att inte riskera att framstå som en som inte kan stava - hemska tanke. Nu är det nog bäst att gå mot duschen.

tojis sa...

Hoppas din klärvoajans har rätt Karin, det låter billigt. Mycket bättre än Magnus alternativ med en massa nollor.