måndag 15 februari 2010

Ikeabakåtsträvare

Jag bor jättenära nya IKEA. Så nära att det liksom är på vägen hem. Så det är ingen katastrof när det man skulle ha är slut, bara att åka dit igen. Och det är nog den närmaste "mataffären". Men problemet är att jag inte gillar nya ikea...jag hittar inget, fattar inte var man ska gå in (ska man verkligen gå upp för en trappa, gå 50 meter och gå ner för en trappa för att komma till småplocket?), tycker inte att de har allt de borde.

Nåväl, man kan äta billigt iaf. För två vuxna och ett barn betalade jag idag 110 kr. Och då fick den ena vuxna även en Semla och den andra (jag alltså) åt det dyraste på menyn. Hur kan de sälja en vuxenmåltid för 16 kr? Eller de räknar hem det på värmeljusen och servetterna man köper med sig på vägen ut? Liam gillar't iaf, trots att han åt pasta med lingonsylt och köttbullar. Det verkar vara fler som gillar't, för jag träffade på två personer jag känner.

3 kommentarer:

Evelina sa...

Kul att du har börjat blogga o lite roligt att kortet från köket inte är diott eget, utan mäklarens "säljkort"
Du måste investera i en kamera syster!!

tojis sa...

Jag veeeet. Du kan ju med din hit imorgon annars :-)

Evelina sa...

To late, såg de först nu och jag åker inte hem innan. Han den lilla kameran i väskan ifs.