söndag 28 februari 2010

Chatt-katt

Min katt Dolores, eller Missen som hon tror att hon heter, är sjukt sällskapssjuk. Om jag läser en tidning ska hon helst sitta på tidningen. När jag har datorn framför mig, dvs så fort jag sitter eller ligger ner här hemma så ska hon helst på något sätt vara mellan mig och skärmen. Gärna ligga på armarna och sova medan jag försöker skriva. Eller ligga med nåt ben och halva huvudet på tangentbordet medan jag tittar på nån serie eller film. Hon slickar på touchpaden ibland också, den är säkert jättesmaskig (alltså hon slickar sig i rumpan också så det är inget gourmetkatt vi snackar om). Så här ser hon ut (web cam) när hon ligger på min hand:


Och det har hänt att hon har dragit igång en msn-chatt när jag inte har varit med, men oftast går hon bara över tangenterna och skickar typ rrrrrrtfghkjnlm.,,,,,lööööööökkop till vem jag nu råkar messa med.

3 kommentarer:

Magnus sa...

Hehe...ja förhoppningsvis så slickar den sig i rumpan EFTER touchpad:en och inte tvärt om så du slipper ha kattrumpa-residue på den.

tojis sa...

Mmm, förhoppningsvis. Det påminner mig om ett program jag såg om äckel på hotellrum....att man kan fundera på var folk hade fingrarna innan de rörde fjärrkontrollen. Och därmed var det nog den äckligaste prylen. Då var iofs inte min touch pad med i beräkningarna.

Magnus sa...

Hmmm...sant, är på hotellrum just nu och fjärrkontrollen ligger här sidan om datorn. Ska nog gå och tvätta händerna nu.