måndag 22 februari 2010

Hur man vet att man har blivit en kärring

Man ser några fjortistjejer och tänker "meh...hur ser de ut?". Den ena hade mycket och fult målad kajal och grönsvart hår och ett diadem med en skitstor rosett. Emo antar jag. De andra hade nog bara svarta kläder (och vem har inte det?). Sen säger samma tjej till en av sina kompisar "fan vad jag är ägig, så jävla cool". Jo alltså t o m jag kan när jag ska vara lite skämtsam och ungdomlig säga att jag äger...men att vara ägig? Hmm. Genast börjar jag fundera på vad motsatsen till ägig är. Inte oägig väl?

Om man behöver övertygas om kärringskapet ytterligare så går man in i valfri skoaffär och undrar vad man ska ha för skor på sig till jobbet om man inte jobbar som prostituerad eller strippa.

Sen åkte jag hem och satte mig att åldras framför OS i lugn och ro.

3 kommentarer:

Unknown sa...

Ha ha! Vilket härligt inlägg. Dock känner jag pinsamt igen mig själv...

/Änglahår

Sabina sa...

Motsatsen är "suger"......;)

tojis sa...

Suger låter så....2005.