söndag 1 juni 2014

Golfhelg

I fredags var det golfdags igen. I sol, igen (bra trend). Och när vi kom hem tittade vi på Nordea Masters från dagen. Eller tja, jag somnade som en stock, men till golfen.

Igår åkte vi till PGA-banan i Bara och var publik istället. Fredrik hade aldrig sett en tävling (jag har varit på Scandinavian Masters på Barsebäck några gånger) och Evis hade snällt nog delat med sig av biljetter. Hemsidan berättade att det gick gratisbussar mellan Hyllie och banan så bättre gick det knappt få det. Bussen stannade inte vid entrén utan vid baksidan på nåt vis, så utan att vi visste hur hade vi gått in på området utan att visa upp biljetterna en enda gång. Nåväl. Det var molnigt till en början men sedan blev det soligt och skönt. Vi hängde mest vid green på hål 1 och såg alla toppbollar passera, sedan tog vi en mat- och ölpaus innan vi satte oss vid 17e green istället.

På första parkett! 
Jag hade på mig ett par korta byxor och gympaskor, och när jag duschade på kvällen såg jag att jag hade fått solbränna på den där decimetern. Inte så snyggt. Så idag har jag solat benen mest hela dagen (medan vi cyklade till Västra hamnen för frukost och jobbade i trädgården) och är nu lite bränd på hela benen istället, eller baksidan åtminstone.

Hur vi såg golfen idag? I trädgården, liggandes på en filt (på mage, därav de solbrända vaderna), med golfen på en dator i skuggan. Inom doppavstånd. Så himla smart!


Benen helbrända, trädgården röjd, golfen sedd, poolen använd och batterierna laddade. Imorgon blir det jobb och golf. Nog har man väl sugit åt sig lite proffsighet efter alla timmars golftittande?

1 kommentar:

Lattemama sa...

Min svåger gick med ledarbollen som "nära publik" på de sista nio hålen. Han var glad som en speleman när han fick reda på det.