måndag 9 juni 2014

Favorit i repris-cykling

På den tiden jag och Karin tränade till Tjejvättern (dvs 2011) cyklade vi till Västra hamnen varje helg. Eller typ iaf, åtminstone ganska ofta. En trevlig runda över Bunkeflostrand, Lernacken via Sibbarp och Ribban. Och när vi ändå var i Västra hamnen passade vi oftast på att bada och äta frukost också.

Igår morse körde vi en favorit i repris, i sol och så nära vindstilla man kommer i Malmö. Jag var  orolig över att orka uppför Lernackenbacken på den tunga tantcykeln så jag hade bestämt mig för att gå upp, och Karin försäkrade mig om att vi inte jagade tider, utan bara skulle njuta av den sköna cyklingen. Men jag cyklade på, kunde ju lika gärna trampa på tills jag inte orkade längre, och se då orkade jag minsann hela vägen.


Väl framme vid Scaniabadet fanns inga skyltar med temperaturen så vi hoppade i och kände efter istället. Jätteskönt! Kallt förvisso, men klart och uppfriskande efter 17 km på cykelsadeln. Senare på eftermiddagen kollade jag upp temperaturen: 16 grader! Det var nog tur att jag inte visste det för då hade jag eventuellt tyckt att det var för kallt utan att ens känna efter. Så nu vet jag att 16 grader kan vara fullt badbart.

Inga kommentarer: