måndag 9 juni 2014

Brösarp

Jo, vi åkte ju till Brösarp! Vi bokade ett paket med boende och fyrarättersmeny på Brösarps Gästgifveri.


Maten var kanon (oj så mätt jag var), och vinet likaså (5 glas, kämpigt!). Det där med inredning som andra ställen jag gillar på Österlen är så duktiga på verkar de inte tycka spelar någon roll i Brösarp, så allt såg ut som jag gissar att det gjorde på 80-talet. Supertrevlig personal och bra mat vägde dock upp de murriga panelerna och vi var väldigt nöjda.

För att kompensera för matmaratonet (räknas det inte som träning? frågade Fredrik) eller kanske bara för att vi gillar att gå, titta på vacker natur och vara ute i solen testade vi två olika delar av Skåneleden efter en god frukost på nationaldagen. Så vi gick till Haväng och tillbaka, först på den orangea leden och tillbaka på den gula. Det blev en nätt liten promenad på knappa 15 km. Otroligt vackert, kolla själva!

Fågelvägen var kanske 6 km, vägen vi gick var närmare 8.
Såg så himla fina blommor utanför en stuga. Vita vallmo?
Haväng. Vi hade dock inga badkläder med oss.
Fredrik, a k a packåsnan, blev lite svettig på ryggen :-)
Här kör det tydligen ånglok ibland, en kollega överraskningsfraktade sin bröllopsfest medelst ånglok.
Fredrik kollar in en ko lite närmare...
...så här nära.
När vi var klara med promenaden var vi tvungna att passera Olof Viktor också, såklart. Tror inte jag har varit på Österlen utan att fika där sedan jag fick reda på att det fanns :-)

Rabarberdrömmen till höger i bild var verkligen drömsk, jag ska försöka experimentera fram en likadan.

Inga kommentarer: