måndag 26 maj 2014

Helgen som gick: fest, trädgård och kalas

I fredags var det sommarfest med jobbet. Det slutade med att jag gick dit i mina slöfsbyxor, åt gott,  drack tills jag fick magkatarr (det får jag ju iofs ganska fort) och dansade tills jag fick ont i knäna (det får jag ju iofs ganska fort). Henrik Schyffert ståuppade och Amigobandet spelade. Nyseparerade Schyffert gjorde det klart och tydligt att han var öppen för förslag, vet inte om han fick napp eller ej. Strax innan tolv kände jag mig klar och tog tåget hem följt av en cykeltur genom regnet. Lördagen ägnades åt gräsklippning, gödsling, vattning, orangeripiff, ogräsrensning och lite slappande innan vi avslutade med middag på Nama.

Fredrik jobbar i trädgården :-) Notera katten som ligger under stolen och chillar. 
Söndagen började med en ljuvlig cykeltur till Bunkeflostrand där vi gjorde vår plikt och röstade, sedan stekte vi amerikanska pannkakor och hängde ute så mycket vi kunde. Timo fyllde sju i lördags så vi hade lite kalas på söndagseftermiddagen, i perfekt väder. Vi kom på alldeles för sent att vi borde ha fyllt poolen så att det hade blivit badbart, men började fylla den ändå. Det går i drygt 5 kubikmeter vatten så det tar några timmar, så när gästerna kom var vattnet ganska kallt och den var inte ens full. Det stoppade inte barnen som hade värmt upp med vattenkrig. Själv väntar jag med premiärdoppet till efter den planerade joggingturen ikväll.

Hopp!
När barnen började med vattenkriget sa jag att om de skjuter på mig så slänger jag i dem i poolen. Det funkade bra i början men sådär när Milla några timmar senare stod i poolen och skvätte vatten på mig. Jag spände ögonen i henne och då tittade hon busigt på mig och sa "kasta i mig i poolen då!".

Inga kommentarer: