söndag 18 maj 2014

Att leva med en fotograf

Man skulle kunna tro att det betyder att jag är van att modella, men just den här fotografen föredrar djur och grässtrån och sånt (jag har blandade känslor inför det; gillar inte att vara med på kort men vill samtidigt att han ska se nåt fint med mig och vilja föreviga det).

Så, det innebär snarare saker som att kameran är med när gräset klipps, kommer fram när jag vattnar, när vi ska äta etc. Jag brukar fotografera fotografen när han fotograferar så jag skulle kunna göra massor av sådana här inlägg. Men så här såg det ut efter maten i fredags och jag såg att en spindel hade spunnit ett nät precis jämte bordet. Kameran och rätt objektiv var redan framme eftersom sparrisen hade varit så snygg, så han hoppade ner bakom soffan och fotade loss.

Den snygga (och goda!) sparrisen.
Spindelfotografering pågår.
Husspindel (eller alltså det är en korsspindel men den bor uppenbarligen här).
Och så här såg det ut just när gräset skulle klippas för några veckor sedan. Om man tittar ordentligt på bilden han tar ser man hur himmel, staket och maskros syns i vattendroppen på ett grässtrå.

Grässtråfotografering.
Grässtrå.
Katten är tvärtemot mig ganska van att vara modell, men är måttligt imponerad när Fredrik tar fram kameran, hon brukar blänga lite och titta åt något annat håll. Men ibland blir det bra ändå.


1 kommentar:

Karin sa...

Inget ont om dig som objekt, Victoria, men undrar om du skulle klå det där grässtrået med regndroppen med en hel liten värld i? Urtjusigt!