måndag 24 mars 2014

Första golfrundan

Jomen premiärerna haglar ju på våren. Golfpremiären begicks igår, på ett lite kallare Bosjökloster än vi hade trott men som vanligt var det kul och skönt att komma ut. Jag var galet stel i ryggen efter en massa kroppsarbetande i lördags så jag var inställd på att jag inte skulle kunna gå med hela rundan. Men det gick! Jag var förvisso lika stel hela tiden (gubbstönade varje gång jag behövde böja mig ner och pegga eller ta upp bollen ur hålet), men det blev i alla fall inte värre.

För er som inte vet så blir man helt galet trött av att vara ute och gå i sol/vind en hel dag så det var två slagna hjältar som gäspade ikapp i soffan på kvällen. Och nu får det bli lite golfträning så att det blir fler poäng nästa gång (även om jag är nöjd med mina 28, med tanke på förutsättningarna). 17 maj är det den årliga 36-hålstävlingen, det hade varit skönt att inte vara alldeles usel då.

Inga kommentarer: