torsdag 6 februari 2014

Ung och frisk, like a boss

Idag har jag äntligen varit hos min nya sjukgymnast. Förväntningarna var SKYhöga. Och han levde faktiskt upp till dem. Jag kan inte annat än gilla hans teori, som i korthet går ut på att jag som är ung och frisk (jo, han sa så!) självklart ska kunna springa igen, "kroppen är ju gjord för det". Det handlar bara om att sprina på rätt sätt, tycker han. Så nu kör jag all in på de styrkeövningar jag fick och hoppas hoppas hoppas han har rätt! Två gånger per dag i tre veckor ska jag jobba på att stärka mage och rygg, och sedan ska jag komma tillbaka och visa upp mitt löpsteg.

Utöver att ge mig komplimanger om min låga ålder och hälsostatus rätade han ut en sned höft och stack in fingrarna på vissa ställen i ryggen så att det kändes som knivstick (eller, som jag tror att knivstick skulle kännas).

Inga kommentarer: