fredag 7 februari 2014

Bojkott

Jag har funderat ganska mycket på det här med OS i Sotji. Och visst gillar jag OS och ca all sport och kan sitta i timtals och titta och ha på det i bakgrunden och småtitta i ännu fler timmar. Men nä, jag får så dålig smak i munnen av det jag läser, hör och ser så jag har bestämt mig för att bojkotta det.

Och åhhh som jag gillar dagens google doodle!
"Att få utöva idrott är en mänsklig rättighet. Alla människor ska ha möjlighet att utöva idrott, utan någon form av diskriminering och i den olympiska andan, som förutsätter ömsesidig förståelse, vänskap, solidaritet och rättvist spel." - Översatt av Google från den olympiska chartern

1 kommentar:

Karin sa...

För mig var det ju inte något svårt val... men blev glad när jag hörde detta refereras i morse! http://instagram.com/p/kGuMZjBIcg/