måndag 10 februari 2014

Myshelg - ett helt meningslöst blogginlägg

Helg är ju alltid skönt, men efter att ha varit sjuk, jobbat och haft huset fullt ca alla helger ända sedan Fredrik flyttade in så var det extra skönt med en alldeles obokad helg. Vi började med att hämta upp den där matkassen i fredags, och det var verkligen inte sista gången.

I lördags tog jag och Karin en promenad till Limhamn och åt frukost och köpte tulpaner. På vägen hem såg vi vintergäck och jag hittade en blommande snödroppe i min rabatt. VÅÅÅÅR! Sedan lite soffhäng innan det blev semmelpremiär följt av ännu mer Vita huset och på kvällen lagade vi skrei med rödbetor, potatispuré och bacon. Mmm, det var så gott att nog självaste Mannerström hade godkänt torskryggen!

Utefrukost även på söndagen, och lite Emporiahäng (bytte julklappsjackan, köpte lite nya kläder, Fredrik fixade frillan). Efter ännu mer Vita huset lockade vårvädret så vi passade på att klippa ner syrénhäcken och beskar ett av fruktträden. De andra ska också beskäras, och så har jag läst att man ska borsta bort mossan från stammen så jag hoppas på fler soliga dagar snart.


Och så har jag kämpat på med rehabövningarna jag fick av sjukgymnasten. Konstant träningsvärk alltså, men förhoppningsvis blir det bra snart så jag kan ägna mig åt trädgård och orangeri så mycket jag vill och behöver, utan kroppskrångel.

Inga kommentarer: