tisdag 27 augusti 2013

Hur går det med "fastan"?

Jodå, jag svänger mer och mer om till att göra som innan, dvs periodisk fasta där jag inte äter något mellan middag och middag (fast då har jag bara fastat från middag ena dagen till lunch nästa). Då blir det dessutom middag som vanligt, men bara med lite mindre smör. Fördelen med 5:2-tänket är då att jag gör det regelbundet några gånger i veckan (det finns många LCHFare och paleofantaster som äter så varje dag, men jag har lite för många jobbluncher för att det ska fungera och dessutom vill jag inte sluta äta).


För mig är det mest logiskt att göra så, för då får kroppen jobba i lugn och ro fler timmar än i vanliga fall. Jag förstår inte att ett evigt tuggande gör att celler hinner reparera sig etc, bara för att man tuggar på mer kalorisnåla saker. Som vanligt: alla får göra som de vill.

Igår åt jag en halv härodlad gurka till lunch, och den kunde jag lika gärna ha varit utan om det inte vore för att jag ville ha i mig salt och det tar emot att äta direkt från paketet. Och middagen blev också salt (stackars Fredrik), för då ville jag ha i mig ännu mer.

Inga kommentarer: