onsdag 14 augusti 2013

Hunnebostrand

Det blev en (lite väl) kort tur till Bohuslän också, innan semestern tog slut! Fredriks pappa har en båt i Hunnebostrand så vi bodde i den i två nätter. Just att bo fyra personer i en båt är inte så avslappnande precis (jag känner mig som Gulliver i Lilliputtlandet när jag backar in på toaletten och knappt får plats att dra ner byxorna där inne), men att vara ute med båten eller gå runt i charmiga Hunnebostrand är kanon. Det blev lite shopping till och med, och världens största glass och en oväntat bra middag.

Det var inte lika varmt och soligt som här nere, men skönt och uppehåll (utom på vägen upp och när vi packade ihop för att köra hem). Vattnet var klart och fint, men man får ta snabba dopp för att undvika brännmaneterna. Jag tror att termometern visade på 18 grader i vattnet, men det kändes skönare än så.

Timo och jag passade på att sitta längst fram och sola.
Vacker utsikt på väg till morgontoaletten (man vill ju inte behöva backa in på båttoaletten i onödan).
Vacker utsikt på väg hem från restaurangen.
Vacker utsikt...nä, skojar bara. Fredrik ju, som tar kort på en fiskmås eller en vattendroppe eller något. 

1 kommentar:

Fredrik sa...

Ja det var det var en skön, men kort tripp. Det var den här måsen jag fotograferade: http://500px.com/photo/43273220 :-)