söndag 27 december 2015

Ledigt värre

Nyss kollade jag på hur många steg jag hade tagit idag. Och att halvligga i soffan och lyssna på ljudbok och slökolla bloggar ger inte så många steg (< 300!). Så då fick jag ta en powerwalk och nu är jag uppe i nästan 8000. Igår var dagens enda insats att springa lite i parken. Utöver det är mest böcker, ljudböcker, film och tv-serier för hela slanten. Ledigt som sagt. Och det behövdes nog för jag har inte ens blivit rastlös än, även om det börjar krypa lite i mig.

Julen var lugn och skön med god mat, tomte i gummimask och släkt som jag träffar alldeles för sällan. Utöver en önskad vegokokbok och snygga örhängen från Sägen så vann jag storkovan i julklappsspelet och Fredrik blev precis så glad över den snygga väskan han fick som jag hade hoppats.

Om exakt en vecka åker vi till Fuertaventura för sol, bad och träning! Det blir väl en perfekt början på ett bra träningsår? Så är förhoppingen i alla fall. Förutsättningarna finns, gymkort och mer yoga är redan fixat.

Inga kommentarer: