måndag 10 augusti 2015

Tillbaka till verkligheten då

Jag tog tydligen semester även från bloggen. Så kan det gå. Nu är jag tillbaka i gruvan och vill ha mer semester, gärna resten av livet faktiskt. Återstår bara att fixa försörjning på nåt sätt. Haha, "bara". När jag skulle sova igår kväll så låg jag och räknade på hur många arbetstimmar jag måste prestera resten av livet om jag fortsätter som anställd tills jag är 65. 40 i veckan i typ 42 veckor per år i 23 år till. Och sedan kunde jag verkligen inte sova. (38640 timmar, cirka)

Semestern då? Sååå skönt! Många klagar på vädret och det har kanske inte varit lika många stranddagar som förra året men jag har minsann badat en hel del. Man får inte vara så känslig bara, utan njuta även i 18-gradigt vatten. Vi har i alla fall inte haft så tråkigt att jag har kommit till inomhusprojekten som vi tänkte ta oss an. Istället har jag läst 7-8 böcker, hälsat på i två strandhus med allt vad det innebär av salta bad, god mat, vin, trevliga vänner och motion. Och lite annat. Så mitt enda klagomål är att den tog slut, semestern.

3 kommentarer:

Ulrika sa...

Ja, den gör tydligen det. Tar slut. Vi struntade i att packa igår. Sov istället. Jag jobbade lite från Mellby och så åkte vi hem idag. Så ditt igår har jag idag.

tojis sa...

På´t igen. Upprepa i all evighet. Hälsningar från kontoret 7.30 andra dagen efter semestern.

Karin sa...

Usch, verklighet. Vad ska det vara bra för? Och det där räkneexemplet. Blä. Tur ändå att jag är lite äldre än du, om vi nu ska hålla på med sånt.