måndag 20 april 2015

94 dagar kvar

Av de där 100 dagarna har det nu gått 6. Jag failade redan första dagen när jag lite febrig (ca dagen innan kom en förkylning med tillhörande bihålejävelskap och slog klorna i mig) inte kom ut genom dörren för att gå 5000 steg. Värdelöst av mig! Men i övrigt går det som det ska, dvs jag går mer, rehabtränar varje dag, stretchar varje dag.

Och så bestämde jag mig för att äta vegetariskt minst två hela dagar i veckan. Det har resulterat i två vegolasagner och idag blev det biffar på vita bönor, jordärtskockor och potatis. Helt ok men jag ska få till en lite tuggigare textur nästa gång. Till och med Timo som egentligen inte gillar åtminstone två av huvudingredienserna tyckte det var gott. Fredrik vet bättre än att inte säga att det var gott så hans beröm tas med en nypa salt ;-)

Vilka är era bästa vegotips? När jag läser recept så verkar det bara vara soppa och pasta för hela slanten. Jag vet inte varför jag har såna problem, att ställa om till LCHF och skippa pasta/ris/bröd gick mycket enklare. Eller kanske är det just för att jag fortfarande vill undvika just de sakerna som det blir så svårt?

1 kommentar:

Karin sa...

Edisons lunch igår: Parmesanbakad fänkål. Nice!