tisdag 14 april 2015

100 dagar

Jag har tänkt mig någon slags insats för att äta bättre, träna mer, må bättre. Ja, igen. Inte så mycket fokus på många steg (även om en stegtävling kommer gå av stapeln inom de 100 dagarna) eller någon särskild diet (även om jag har ätit alldeles för mycket godis på sistone och det får jag sluta med). Istället blir det yoga och stretching och rehabövningar för den för evigt bråkiga ryggen, lite meditation och mindfulness för mig och min sena 40-årskris och en ansats att göra bra val rent generellt. Och 100 dagar ska ju vara tillräckligt för att skapa nya vanor.

Jag tänker inte tråka ut er med detaljerna den är gången utan skulle bara berätta att jag tänker hålla koll på detta analogt och köpte en liten bok till det på ikea. Passande nog heter den "fullfölja".


Jag börjar imorgon, för jag fick nån slags förkylning som jag vill bli av med först.

Inga kommentarer: