måndag 25 januari 2016

Grattis! Åh, men tack!

Idag är det ingen vanlig dag för det är min födelsedag! Dessutom blir den extra lång eftersom jag drack kaffe igår kväll, lite mer än vanligt och lite senare än vanligt och då är straffet tydligen att vara vaken från kl 4.

Jag fick jättefina presenter igår när jag tjuvstartade firandet: blommor, örhängen av pärlplattor, en ny plånbok, en klean kanteen och en kokbok för flexitarianer. Utöver det så ger jag mig själv en ekologisk yogamatta och tänker en förhoppningsfull tanke om att en fin present till mig själv skulle vara att yoga varje dag på mitt fyrtiofjärde levnadsår. Kollegorna bjöd på lunch med med efterföljande pralin och finkaffe. Och årets bästa dag på facebook är tveklöst födelsedagen, där det ramlar in kärlek och gratulationer från alla håll och kanter.

Vi ska fira lite ikväll också, och sedan får jag hitta på något mer för jag tycker att födelsedagar ska firas i minst en vecka.

Inga kommentarer: