torsdag 18 oktober 2012

Att se fel

Det är tydligen bra tid för musjakt nu. Igår kom katten in med en liten levande och pigg en, som jag lyckades få ut i orangeriet, sen höll jag fast katten tillräckligt länge för att musen skulle hinna undan, Resultatet: en sur katt. När jag några timmar senare gick förbi hallmattan låg det en död mus där i dunklet. Och jo, jag visste ju att det fanns en mus i närheten och katten brukar ju lägga sina troféer på hallmattan. Fan, att den inte kom undran... Så jag körde hela proceduren med en massa papper att plocka upp den i, skräppåse till "begravningen" etc. Men när jag hade plockat upp den döda lilla musen så var det bara en bit fläsk som jag hade serverat på ett fat i köket. Ett musmord mindre! Och undrar varför stora matbitar och små djur har just på hallmattan att göra?

1 kommentar:

tojis sa...

Hmpf, hittade en riktig mus, död, i orangeriet i morse. Kattskrälle.