måndag 9 februari 2015

Mycket gott blir det

Ibland blir det liksom bara en massa ätande och vindrickande på helgen (och för all del lite motion), så att man får börja sin måndag med fasta fram till lunch för att känna sig lite normal.

I fredags var jag på tjejmiddag och fick jättegod mat med asiatisk touch. Fiffigt nog kom idén från ica så det finns en länk till receptet på den fantastiskt goda såsen. Och salladen med koriander, avocado och blodgrape passar mig som hand i handske kan man säga.

I lördags hade vi spelkväll i lilla huset så då skördade vi jordärtskockor, stekte skrei, bakade hallonmaränger och lakritsmaränger, gjorde två sorters glass (den med hemmagjord lemon curd ssom smaksättning blev underbart krämig) etc. Som vanligt städade Fredrik medan jag stod i köket. Kul med spel!

Kockorna var tydligen fina att ta kort på :-)
Och igår var jag slö och seg och åt choklad och låg i soffan. Utom när jag promenerade, yogade och rehabtränade. Sedan kom Fredrik hem från en fotoutflykt och hade med sig jättegod chili från Spoonery.

Som sagt, idag blev det fasta fram till lunch. Nån måtta får det faktiskt vara!

Inga kommentarer: