tisdag 12 januari 2010

Häpp!

Det blev ändå den 8e januari till slut, och jag fick nycklarna till mitt hus. Nåja, mest är det ju faktiskt bankens hus.

Så konstigt det är, att man kan känna sig hemma nånstans alldeles direkt. Så var det i min lgh och så är det i huset. Jag vet inte om det är sakerna som gör hemmet eller om det är en känsla. En skön känsla hur som helst.

Jag skulle ju fotografera kaoset men det har inte hunnits med. Det har varit folk här och hjälpt till i helgen så mycket är klart, men ännu mer återstår. Och jag tycker det är roligare att shoppa nya grejer än att få ordning på de jag har.

Ikväll skulle jag fått 2 kubikmeter ved hemlevererat, men han kom inte. Skyllde på att det var för mycket snö men jag vet inte hur 1 cm snö kan vara ett hinder för ett vedlass. Hoppas han kommer imorgon istället för med min eldningstakt kommer det gå åt massor.

Och vem kom på att man ska jobba också, mitt i allt flyttande?

Inga kommentarer: