lördag 24 april 2010

Golftävling: Säsongsstarten

Idag har jag spelat en golftävling på nya hemmabanan Bosjökloster. Bästa vädret och trevliga typer i bollen. Det var poängbogey men på specialbana med vissa udda moment. Banan var rejält nerkortad så det var höga scorer och annorlunda spel. Bl a skulle man slå ut med barnklubbor på nåt hål, putta med en kula på nåt och välja mellan 7-8 hål på en green (som jag aldrig nådde eftersom jag slog i vattnet framför green, två gånger). På de första hålen spelade jag brallorna av de i min boll. Men det gick över och efter de första 9 spelade jag som vanligt, dvs inte så bra. Jag kom typ 10a av ca 30 i min klass men hade hoppats på bättre, speciellt eftersom det gick så bra i början.

Hursomhelst, kul att jag redan har hunnit med tre rundor i år, det finns hopp om att det blir mycket golf!

Inga kommentarer: